Friday 22 June 2012

Masa Ibarat EMAS?

Masa yang berlalu tak boleh di undur lagi. Macam mana kamu boleh kata MASA ITU IBARAT EMAS? Emas pun boleh di pajak-pajak. Masa yang berlalu, mampu ke pergi cari di kedai pajak?
Kalau mesin masa tu wujud macam dalam cerita MIB tu, akan aku kembali ke setiap minit yang telah aku sia-sia kan. Walau aku terpaksa terjun dari bangunan setinggi itu pun aku sanggup... (cakap berani..,cer buat tengok)

Tidak ada apa-apa yang boleh di ibaratkan dengan masa. Aku ngaku, masa itu sangat berharga. Ok, macam usia kita jugak, usia yang muda tak kan boleh di kembalikan betul? Zaman kanak-kanak main hula hoop dulu cuma akan tinggal dalam kenangan betul? Walau anda mampu beli kapal selam pun anda tak mungkin dapat beli masa.
'Masa' kalau di gabung dengan 'lah' maka akan menjadi 'MASALAH'. Jadi jangan sesekali mencari masalah, cari lah masa. Aku sebagai manusia biasa pun selalu lalai dengan masa. Time management aku is really suck. I admit lah.. Aku perlu someone to teach me how to not waste my masa. 
Masa tak mungkin akan tunggu kita, tapi siapa kata kita tak boleh kejar masa? Tak perlu beri masa untuk berubah, tapi beri lah PELUANG.

No comments:

Post a Comment